Twee teams ogen erg sterk in Hongarije, wat betekent het voor kwalificaties en race?

Twee teams ogen erg sterk in Hongarije, wat betekent het voor kwalificaties en race?

De GP van Hongarije is de laatste Grote Prijs voor het ingaan van de zomervakantie. De eerste vrije trainingen zijn al achter de rug, maar wat is dat waard? Is het een logisch gevolg van de verschillende strategieën of komen er effectief een aantal teams beter tot hun recht in Boedapest?

Het circuit van Boedapest heeft wel degelijk een bepaalde eigenheid. De vele bochten maken het op de relatief smalle track niet simpel om in te halen. Het zal voor de rijders belangrijk zijn om de goede lijn te kiezen om posities goed te maken. Er is één lang recht stuk van achthonderd meter.

Om in Hongarije goed te presteren, is er alleszins een goede chassis nodig. Het wil dus lukken dat in de wagen van Stoffel Vandoorne dit onderdeel net vervangen is. Al is het ook wel nodig om bij alles wat McLaren doet enig voorbehoud aan te tekenen. Het zou verrassend zijn moest het Britse merk nu ineens een veel hogere snelheid halen.

GEEN TOEVAL

Ferrari leverde met Sebastian Vettel de winnaar van de tweede vrije training. De Duitser sprak van één van de betere dagen voor zijn team. Of dat ook bevestigd kan worden in de kwalificaties en de race, is nog even afwachten. Dat Red Bull zich mengt in de strijd om de beste tijden is in elk geval geen toeval.

Op circuits als Monaco kon Red Bull zijn sterkte punten al uitspelen. De verwachting is dat dit dan ook in Boedapest moet kunnen. Over het chassis gesproken, dat zit bij het Oostenrijkse team wel goed. Max Verstappen en Daniel Ricciardo behoren zeker tot de rijders om in het oog te houden zaterdag en zondag.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.

Meer nieuws

Meer nieuws