Nieuwe regels zorgen voor opschudding: (top)teams verdeeld

Kevin Vanbuggenhout
| 1 reacties
Nieuwe regels zorgen voor opschudding: (top)teams verdeeld

Er zijn in 2018 slechts vijf races al afgewerkt. Toch is de FIA al volop bezig met het volgende seizoen in de Formule 1. Er komt een nieuwe regelgeving aangaande de aerodynamica, wat voor totale verdeeldheid zorgt bij de teams. Ferrari en Mercedes zijn voor, Red Bull is compleet tegen.

Een meer simpele voorvleugel en een diepe achtervleugel moet het inhalen gemakkelijker maken in 2019. Dat is alvast het opzet van de FIA. De tien teams in de Formule 1 staan hier naar verluidt totaal verdeeld tegenover. Vooral bij de topteams zijn er twee duidelijke kampen.

Bij Mercedes en Ferrari is men positief en denken ze dat deze regels het showgehalte van de Formule 1 zullen verbeteren. Red Bull daarentegen is woedend.

GEEN GRONDIGE ANALYSE

Teambaas Christian Horner windt er dan ook geen doekjes om. "Deze sport kan zichzelf soms in de voet schieten. Er is niet grondig geanalyseerd. Er kunnen dus ook geen conclusies zijn. Men komt nu overhaast met enkele regels die tegenstrijdig zijn met de huidige regelgeving", doet de Brit zijn beklag bij Skysports.

Financieel kan het een zware dobber worden. "Dit verandert de filosofie van de auto volledig. De voorvleugel verandert elk ander component van de wagen. Wat men nu voorsteelt, is een volledig nieuw concept dat miljoenen zal kosten".

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.

Meer nieuws

Meer nieuws