Wat mogen Stoffel Vandoorne en Jérôme d'Ambrosio verwachten in Marrakesh?

Wat mogen Stoffel Vandoorne en Jérôme d'Ambrosio verwachten in Marrakesh?

Marrakesh is zaterdag de 'place to be'. Deze keer niet voor premier Michel, maar wel voor alle Formule E-rijders. Stoffel Vandoorne en Jérôme d'Ambrosio zijn er toe aan hun tweede ePrix van het seizoen. Beide Belgen hopen ongetwijfeld op succes, al vertrekken ze met een andere insteek.

Vandoorne wil voor het eerst in de punten rijden. D'Ambrosio hoopt dan weer zijn derde plaats uit de eerste race te bevestigen. Vandoorne ging nog nooit eerder racen in Marrakesh. De moeite dus om de track die daar op hen ligt te wachten wat nader toe te lichten.

CIRCUIT VAN BIJNA 3KM

Het Circuit International Automobile Moulay El Hassan, genoemd naar de kroonpris van Marokko, is een stratencircuit van 2,971 km. Het design is verzorgd door D3 Motorsport Development, dat ook al hetzelfde deed voor het Surfers Paradise stratencircuit in Queensland. Marrakesh staat voor het derde jaar op rij op de Formule E-kalender.

JUISTE BALANS GEEN EVIDENTIE

Hoewel er constant positiewissels zijn in de Formule E, is een goede start er niet te versmaden. In bocht 1 ligt meteen het gevaar op een crash, zeker in het begin wanneer alle auto's zich nog dicht op mekaar bevinden. Niet eenvoudig om daar de balans te houden en de wagen op een goede plaats op de baan te krijgen.

In bocht 3 is het dan weer van belang om laat in te draaien. Vervolgens komt er een verraderlijke chicane aan. Daar kunnen de rijders al eens te maken krijgen met overstuur. Zeker bij Formule E-wagens is het geen evidentie om van de ene kant van de baan naar de andere te gaan zonder daar problemen aan over te houden.

De rijders staan in Marrakesh wel vaker voor die opdracht en komen dus geregeld dicht bij de muur. Belangrijk in dat opzicht is om elke bocht beheerst af te werken. Vandoorne en D'Ambrosio krijgen dus een uitdagende track voor de wielen. Zaterdag weten we of ze het de baas kunnen.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws per mail.

Meer nieuws

Meer nieuws